Aug 30, 2018

Why Business Strategy? Why Market Intelligence?




It's no use focusing only on the operation. It's no use start only doing, building. You have to dedicate yourself to know your market. Before, during and after everything. You need to know the size of the market. In all its geographies. You need to know whether the market is concentrated or diffused. You need to know your competitors, direct or indirect. Or who is about to act in your market. You need to know the laws that govern your industry. You need to compare yourself with those who already operate in the market. You need to compare, measure, quantify. You need to create indicators. And accompany them. You need to know who your target audience is. Where they live, where they work, where they go. In the physical and virtual world. You need to know what your audience likes. You need to know the best approach for this audience. And keep comparing, measuring, quantifying. That's why I love what I do!

#marketintelligence, #businessstrategy
  
 __


Não adianta estar focado somente na operação. Não adianta sair fazendo, construindo, executando. Tem que se dedicar a conhecer o seu mercado. Antes, durante e depois. Precisa conhecer o tamanho do mercado. Conhecer em todas as suas geografias de atuação. Precisa saber se o mercado é concentrado ou difuso. Precisa entender quem mais atua nele, direta ou indiretamente. Ou quem pretende atuar. Precisa conhecer a legislação que rege seu setor. Precisa se comparar com quem já atua no mercado. Precisa comparar, medir, quantificar. Precisa criar indicadores. E acompanha-los. Precisa saber quem é seu publico alvo. Onde ele mora, onde ele trabalha, onde ele frequenta. No mundo físico e no mundo virtual. Precisa saber o que seu público gosta. Precisa saber qual a melhor abordagem para este público. E seguir comparando, medindo, quantificando. É por isso deve se amar o que se faz. É por isso que amo o que faço;)

#inteligencia, #estrategia
__

No comments:

Post a Comment