It's no use focusing only on the operation.
It's no use start only doing, building. You have to dedicate yourself to know
your market. Before, during and after everything. You need to know the size of the
market. In all its geographies. You need to know whether the market is
concentrated or diffused. You need to know your competitors, direct or indirect.
Or who is about to act in your market. You need to know the laws that govern your industry. You need to compare yourself with those who already operate in
the market. You need to compare, measure, quantify. You need to create
indicators. And accompany them. You need to know who your target audience is.
Where they live, where they work, where they go. In the physical and virtual world.
You need to know what your audience likes. You need to know the best approach
for this audience. And keep comparing, measuring, quantifying. That's why I love what I do!
#marketintelligence, #businessstrategy
#marketintelligence, #businessstrategy
Não
adianta estar focado somente na operação. Não adianta sair fazendo,
construindo, executando. Tem que se dedicar a conhecer o seu mercado. Antes,
durante e depois. Precisa conhecer o tamanho do mercado. Conhecer em todas as
suas geografias de atuação. Precisa saber se o mercado é concentrado ou difuso.
Precisa entender quem mais atua nele, direta ou indiretamente. Ou quem pretende
atuar. Precisa conhecer a legislação que rege seu setor. Precisa se comparar
com quem já atua no mercado. Precisa comparar, medir, quantificar. Precisa
criar indicadores. E acompanha-los. Precisa saber quem é seu publico alvo. Onde
ele mora, onde ele trabalha, onde ele frequenta. No mundo físico e no mundo
virtual. Precisa saber o que seu público gosta. Precisa saber qual a melhor
abordagem para este público. E seguir comparando, medindo, quantificando. É por isso deve se amar o que se faz. É por isso que amo o que faço;)
#inteligencia, #estrategia
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#inteligencia, #estrategia
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