Design thinking se consolidou como ferramenta metodológica para inovar, simplificando e humanizando processos e projetos.

Já em 2015, um artigo na Harvard Business Review dizia que o Design Thinking atingia a sua maturidade.
O design thinking é de fato um processo empático. O mundo de forma geral carece de empatia. O próprio conceito de empatia ainda não é claro a todos. Sugiro o vídeo para esclarecer o conceito de empatia. A empatia no mundo corporativo sugere a abordagem direta ao cliente, buscando uma proposta de valor emocional, focando na experiência do usuário final.
As ferramentas de design thinking incluem a prototipagem, o desenho da jornada do cliente, o mapa da empatia, seções de brainstorming, storyboards e técnicas de storytelling e muitas entrevistas e testes de produto. Mas isto exige que a cultura da empresa seja inovadora. Isto significa ser tolerante ao erro e abraçar riscos. E a sua empresa? Está preparada para abraçar uma cultura inovadora?
"Você pode encarar um erro como uma besteira a ser esquecida, ou como um resultado que aponta uma nova direção." (Steve Jobs)
__
Design thinking was consolidated as a methodological tool to innovate, simplify and humanize processes and projects.
The concept was broadcasted by David Kelly and Tim Brown, founder of IDEO, the world's largest and most respected design and innovation consultancy. I suggest the book by Tim Brown, which brings design concepts to leaders and to the business world.
As early as 2015, an article in the Harvard Business Review in Brazil stated that Design Thinking was already established.
Design thinking is indeed an empathic process. The world in general lacks empathy. The concept of empathy is clear at all. I suggest the video to clarify the concept of empathy. Empathy in the corporate world suggests a direct approach to the client, seeking a proposal of emotional value, focusing on the end-user experience.
Design thinking tools include prototyping, client journey design, empathy mapping, brainstorming sections, storyboards and storytelling techniques, and many product interviews and quizzes. But this requires that the company be innovative. This means being tolerant of error and embracing risks. What about your company? Are you ready to embrace an innovative culture?
"You may face a mistake as a bullshit to be forgotten, or a result that points to new direction." (Steve Jobs)
#designthinking; #innovation; #inovação
No comments:
Post a Comment