Sep 12, 2018

Digital Marketing Trends focused on Business Strategy

inbound marketing


I would like to discuss the importance of Inbound Marketing nowadays, since the buying process is mostly generated in online searches. I would like to highlight the success story of Hubspot, a technology Massachusetts company, founded in 2006 that dramatically transform these marketing concepts. Best results are achieved when it is combined with Sales Navigator, a LinkedIn tool and  and training platform for comercial teams.

Less invasive approaches, properly exploiting digital media, social networks, SEO techniques, investments in sponsored links or social ads are part of the inbound marketing universe.

However it's worthless using the right tools without having a well-defined purpose. So, it all starts with Strategic Planning.

It is of no use pushing the right buttons, even if aligned with the strategic plan, without proper measurement of efforts and results. So, the need to create KPIs in line with the objectives, which are possible to measure, and to ensure the proper monitoring of these indicators, continuously.

To achieve good results it is necessary to balance inbound marketing with outbound marketing, using email marketing correctly, for example, by aligning content and speech with the target audience.


About Inbound marketing I would recommend reading Brian Halligan's books, CEO and co-founder of Hubspot. My favorite is "Inbound Marketing: Get Found Using Google, Social Media, and Blogs." It uses easy and straightforward language and gives fairly practical and updated tips on digital marketing.

How about you? How do you use digital marketing in favor of your company's business results?

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A importância do Inbound marketing, já que em grande medida o processo de compra se inicia em buscas online. Gostaria de destacar a história de sucesso da Hubspot, empresa de tecnologia de Massachusetts fundada em 2006 que revolucionou tais conceitos de marketing. Os resultados de tais ferramentas são ainda melhores quando combinados com ferramentas como o Sales Navigator da LinkedIn, que combina a ferramenta com uma plataforma de treinamento de times comerciais.

Abordagens menos invasivas, explorando corretamente as mídias digitais, as redes sociais, técnicas de SEO, investimentos em links patrocinados ou social ads fazem parte do universo do inbound marketing.

Mas de nada adianta usar as ferramentas corretas sem ter um propósito bem definido. Então, tudo começa com o Planejamento Estratégico. 

E de nada adianta acionar as alavancas corretas, mesmo que alinhado com o plano estratégico, sem a devida medição dos esforços e resultados. Daí, a necessidade de criação de KPIs alinhados com os objetivos, que sejam possíveis de mensuração e que se realize o devido acompanhamento contínuo desses indicadores.

Para atingir bons resultados é necessário balancear o inbound marketing com o outbound marketing, usando corretamente o email marketing, por exemplo, alinhando o conteúdo e o discurso com o público alvo.

Sobre Inbound marketing eu recomendo a leitura de livros do Brian Halligan, CEO e co-fundador do Hubspot. O meu preferido é o "Inbound Marketing: Get Found Using Google, Social Media, and Blogs". Ele usa uma linguagem fácil e direta e dá dicas bastante práticas e atuais sobre marketing digital. 

E você? Como usa o marketing digital a favor dos resultados comerciais de sua empresa? 

#inboundmkt, #businessstrategy;#inbound; #marketing

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